HP przeprowadziło badanie, które miało na celu sprawdzenie podejścia kobiet do kwestii zatrudnienia i kariery w dobie pandemii. Jest to jedno z przedsięwzięć związanych z Miesiącem Historii Kobiet.
Na początku pandemii wielu ludzi straciło pracę, co skrajnie wpłynęło przede wszystkim na zawody klasy niskiej. Straciły także profesje wymagające bezpośredniej interakcji między pracownikiem a klientem, które nie były tak niezbędne w codziennym życiu, jak np. pracownicy medyczni oraz sprzedawcy w sklepach z produktami pierwszej potrzeby. Kobiety musiały się mierzyć nie tylko z masowymi zwolnieniami, ale również wyzwaniami i dylematami wynikającymi z konieczności poświęcenia się opiece nad dziećmi, które uczyły się zdalnie. Według badań, w Ameryce mężczyźni z czasem odzyskali swoje stanowiska utracone po wybuchu pandemii. Z drugiej strony, pracę w styczniu 2022 względem lutego 2020 miało aż o milion kobiet mniej.
Od początku pandemii HP przeprowadzało ankiety oraz wsłuchiwało się w głosy pracowników. Pytali jak mogą wesprzeć kobiety i inne grupy, które są słabo reprezentowane w poszczególnych obszarach życia. Producent dostosował swoje oferty benefitów oraz udzielił wsparcia menagerom, aby dopasować się do realnych potrzeb pracowników. Wzmocnił wsparcie opieki zdrowotnej, umożliwił zwiększoną elastyczność pracy oraz zaoferował program wsparcia edukacji dla dzieci pracowników.
Według badań HP przeprowadzonych wśród amerykańskich pracowniczek podstawowym powodem, dla którego aż 56% decyduje się pozostać na swoim aktualnym stanowisku jest możliwość utrzymania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jeśli decydują się na aplikowanie na wyższe stanowisko, aż 66% z nich robi to z powodów finansowych, a 42% uważa że mogą to zrobić, ponieważ już i tak wykonują zadania wykraczające ponad ich stanowisko. Jedynie 40% z aplikujących kobiet otrzymało awans.